Karina Eline Kibsgård

Karina Eline Kibsgård har undervist yoga siden 2008 og underviser i dag ved flere yogastudioer i Oslo. Hennes bakgrunn er i hovedsak fra dans, Asthanga Yoga og Jivamukti Yoga. Hun ble introdusert til Yoga gjennom sine studier ved Den Norske Balletthøyskole. Hun har en Bachelor i Dans & Pedagogikk og er 800 hour Advanced Certified Jivamukti Yoga lærer. I 2014 bodde hun en periode i NYC for og fullføre et apprenticeship ved Jivamukti Yoga School New York. I tillegg har hun fullført en 200 timers yogalærerutdannelse med R. Alexander Medin, fordypning i Ashtanga Yoga og filosofi ved Puro Yoga.

Karina har bred undervisningserfaring fra blant annet dans, trening, PT og 10 år med Yoga. Hun holder også workshops/immersions. Hun har undervist på blant annet Norges Yogafestival, Oslo Yogafestival, og har hatt engasjement med workshops for barn og unge i grunnskolen, studenter ved Norges Idrettshøgskole og prosjektet www.backinthering.no

I undervisningen legger Karina vekt på det holistiske og helhetlige i yoga. Den fysiske praksisen i skjønn forening med filosofi og det mentale perspektivet. Klassene hennes inneholder elementer som chanting, musikk, lekende og fysisk utfordrende asana sekvenser. Hun mener bestemt at det ikke handler om og “gjøre perfekt” men heller prøve og være den beste versjonen av seg selv i alle aspektene av livet. Hun tar også for tiden en Master i Spesialpedagogikk, med et ønske om å bringe yoga inn på flere arenaer i vårt samfunn.

UngdomsYoga 12-15 år på StudioDay

Onsdager Kl.: 16:30-17:30, med oppstart 27. Februar
8 onsdager: 1990,- (ikke yoga i feriene)

Betal UngdomsYoga online Timeplan

Om UngdomsYoga

Det å være ungdom kan være både vanskelig og stressende. Humøret kan svinge mye og fort og kroppen og sinnet utvikler og forandrer seg mye – noe som kan være spennende, men også ganske krevende.

Gjør du yoga regelmessig, f eks en gang i uka, kan du stå bedre rustet til å møte mange av disse utfordringene. Vi jobber med både kropp, sinn og pust for å utvikle styrke, fleksibilitet, finne ro og balanse. Regelmessig yogapraksis kan også gi bedre nattesøvn, fokus, konsentrasjon og selvfølelse.

Ungdomsyoga er en time for deg mellom ca 12 og 15 år. Du lærer solhilsenen og andre dynamisk yogasekvenser og klassiske yogastillinger. Pusteøvelser og avspenning er en viktig del av yoga, og hver time avsluttes med en rolig avspenning.

;